Ik wil eigenlijk mijn laatste overstap niet doen. (amsterdam-dusseldorf). Wat gebeurt er dan met mijn bagage? Mijn reisburo zegt dat het niet mag

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.3K
Erna55
6 jaar geleden
Het reisbureau zegt het je.
Een koffer moet dezelfde bestemming hebben als de passagier.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt uitstappen in Amsterdam, maar je koffer gaat naar Dusseldorf, tenzij je alleen handbagage hebt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je voor de eindbestemming het vliegtuig verlaat tijdens een tussenstop en niet meer terugkeert in het vliegtuig, dan is de kans zeer groot dat alle passagiers hier last van hebben. Waarschijnlijk moet dan het hele ruim leeg gemaakt worden, om jouw koffer ertussenuit te vissen, wat behoorlijk wat vertraging oplevert. De financiele schade die hierdoor veroorzaakt wordt, kan op jou verhaald worden. Probeer de reis om te boeken om problemen te voorkomen, of maak de reis zoals gepland.
tinus1969
6 jaar geleden
Zorg ervoor dat je bagage niet 'doorgelabeld' wordt. Soms kun je dat regelen bij het inchecken. Dit soort mogelijkheden worden sterk tegengewerkt door luchtvaartmaatschappijen. Die verdienen er namelijk aan.
Utrecht
6 jaar geleden
Zoals Tinus1969 zegt.
Ik vermoed dat je een KLM ticket hebt naar bijv de VS. Omdat KLM niet van alleen Nederlandse klanten kan leven, proberen ze klanten bij Lufthansa en Brussels Airlines weg te trekken door scherpe prijzen te bieden met vertrek vanaf Dusseldorf of Brussel Midi.
Dus volgens de airline (en dus het reisbureau) moet je de hele reis heen&terug maken.
Op de terugweg kán je proberen om bij de bagageafgifte je koffers tot Amsterdam te laten labelen (als je een lange overstap zou hebben kan je een verhaal ophangen dat je de stad in wil met je bagage). Maar geen idee of ze daar in trappen; je zal de eerste niet zijn die het probeert.
Bordensteker
6 jaar geleden
Sinds kort kun je vanuit Düsseldorf Flughafen (d.w.z. het speciale per automatische People Mover vanuit het terminalgebouw bereikbare station aan de langs de oostzijde van de luchthaven lopende hoofdspoorlijn) de trein nemen van Abellio Rail NRW zonder overstap naar Arnhem. Die People Mover is dezelfde die ook de parkeergarages en langparkeerterreinen bedient.
http://www.arnhem-direct.nl/berichten/arnhem-centraal-klaar-voor-trein-naar-dusseldorf/
De reistijd Düsseldorf Flughafen - Arnhem met deze stoptrein is langer dan met de duurdere ICE. De ICE stopt echter niet in de luchthavenhalte, en als je eerst naar Düsseldorf Hauptbahnhof reist, dan ben je het reistijdvoordeel weer kwijt vergeleken met die rechtstreekse stoptrein naar Arnhem. Reizigers vanuit Nederland moeten nog wel even scherp opletten dat ze zich door NS niet ‘automatisch’ het hogere ICE-tarief laten aanrekenen wanneer ze een doorgaand ticket kopen vanuit een ander station in Nederland. Ik veronderstel dat je dat kunt ondervangen door de reis tarieftechnisch en qua ticket in twee delen te knippen. En dus vanuit Düsseldorf ook eerst naar Arnhem een kaartje te nemen, en dan vanaf Nederland met de OV-Chipkaart in te checken of een eenmalig kaartje te kopen in Arnhem. Of een E-ticket.
https://www.ovpro.nl/trein/2017/02/07/ns-vraagt-te-hoge-prijs-voor-nieuwe-verbinding-arnhem-dusseldorf/
Bordensteker
6 jaar geleden
Nog even wat nazorg verlenen, eigenlijk voorzorg, voor lezers die de informatie op dit kennisplatform in de toekomst nog gaan gebruiken: voor de regionale trein zijn er speciale regionale treinkaartjes te koop. Die zijn voordeliger dan het normale tarief dat geldt op de ICE. De trein, die in Duitsland ook wel RE19 of Rhein-IJssel-Express wordt genoemd, rijdt via Zevenaar, Emmerich en Oberhausen naar Düsseldorf. Interessant is dat deze trein ook gaat stoppen bij de luchthaven van Düsseldorf. Daarmee krijgt Düsseldorf Airport dus een uurlijkse rechtstreekse treinverbinding met Nederland. Een treinkaartje Arnhem – Düsseldorf met de nieuwe treinverbinding kost 15 euro als gebruik wordt gemaakt van het zogenoemde VRR-tarief prijsklasse D. (Tot nu toe kostte een last-minute per ICE ruim 40 euro en een treingebonden vroegboekticket minimaal 19 euro.) Het VRR-tarief is te koop bij de Abellio-kaartautomaat in Arnhem. Dit 15-euro-tarief heeft een geldigheid van 5 uur en moet vooraf worden afgestempeld. Voor kinderen geldt een tarief van 1,60 euro.
Het VRR-tarief is alléén geldig vanaf Arnhem (en ook vanaf Zevenaar). Vanaf andere Nederlandse stations moet er eerst met een normaal treinkaartje naar Arnhem worden gereisd. De reistijd Arnhem – Düsseldorf Airport duurt 1 uur en 40 minuten (uitstappen bij Düsseldorf Flughafen). De fiets kan met met een speciaal VRR-ticket worden meegenomen. Ruimte voor fietsen is beperkt. Wie van Düsseldorf naar Arnhem reist met een VRR-ticket, krijgt in de trein een barcode waarmee de OV-chipkaartpoortjes in Arnhem geopend kunnen worden. Deze keycards zijn gedurende 3 maanden maximaal 8 x te gebruiken. Zo’n keycard is geen treinkaartje, maar maakt het wel mogelijk de poortjes te openen. Bron: http://www.treinreiziger.nl/trein-arnhem-dusseldorf-maakt-treinreizen-naar-duitsland-voordeliger/
(met ook lezersreacties en –aanvullingen).

Antwoorden (2)

Dan komt je bagage in Dusseldorf en wordt het daar op de and gelegd. In het meest positieve scenario komt het dan bij de gevonden/verloren bagage terrecht op het vliegveld, maar het kan ook zijn dat iemand het pikt.
Ik zou het je dus afraden, want je moet alsnog lang Dusseldorf om het op te gaan halen.... Ga dan gewoon door met je vlucht en reis daarna terug naar Amsterdam met een andere vlucht of de trein ofzo.

Toegevoegd na 4 minuten:
"en wordt het daar op de and gelegd." moest zijn: "en wordt het daar op de band gelegd."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vanwege de in bepaalde gevallen extra aantrekkelijke tarieven die voor passagiers met een aanreis vanuit een andere Europese luchthaven of natransport daarheen aangeboden worden, maar die niet bereikbaar zijn voor wie gewoon vanuit Schiphol reist, staan luchtvaartmaatschappijen niet toe dat mensen vanuit zo’n buitenlands vertrekpunt boeken en ook daar hun heenreis beginnen, maar vervolgens op de terugreis gemakshalve van dat laatste stuk van de boeking afzien. Het tarief voor de combinatie van vluchten is één deal, bedoeld om reizigers met een keuze over de brug te trekken.

Daarnaast is het al sinds de internationale luchtvaart door terrorisme bedreigd wordt een vast uitgangspunt dat een vliegtuig niet vertrekt met ingecheckte bagage in het bagageruim zonder dat de bijbehorende passagier daadwerkelijk zelf óók aan boord is. Op die manier is het voor kwaadwillenden namelijk nogal eenvoudig om onheil aan te richten.
Om deze reden is het ook niet de bedoeling dat een reiziger een pakket van een onbekende meeneemt.

Als er dus iemand wél zijn ‘doorgelabelde’ ruimbagage automatisch laat overbrengen naar het aansluitende vliegtuig van Schiphol naar Düsseldorf, maar er zelf niet meer instapt (of indien het een doorgaand vliegtuig betreft, dat de bagage aan boord blijft maar de passagier op Schiphol even uitstapt “om de benen te strekken” en zich niet meer laat zien), dan is die situatie vergelijkbaar met iemand die voor een vlucht bagage incheckt maar zelf daarna de luchthaven weer verlaat en naar huis gaat.

Het vliegtuig gaat pas weg nadat de betreffende koffer uit het bagageruim tevoorschijn is gehaald. Dat kost nogal wat vertraging en de luchtvaartmaatschappij zal zijn uiterste best doen om de financiële schade op de betrokken luchtreiziger te verhalen.

Ik raad u aan om ook kennis te nemen van de de diverse reacties die reeds op de vraag gegeven zijn.
Bordensteker