hoeveel verdienen piloten van een privé jet maatschappij?

ik zelf wil piloot worden voor een privé jet maatschappij en was er naar nieuwsgierig

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.8K
ronron1212
7 jaar geleden
dat begin voor een beginnen piloot bij 1700 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en een studieschuld van ca € 105.000,--
ronron1212
7 jaar geleden
Eerder 150.000 particulier te betalen hier is geen beurs voor maar een banklening.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb het uit zeer betrouwbare bron, mijn partner is vlieginstructeur bij één van de Nederlandse vliegscholen die piloten opleiden voor commercial pilot license. Bankleningen worden eigenlijk niet meer verstrekt. Slechts in een aantal gevallen is dit nog mogelijk. De enige bank die dit nog deed (ABN) is hier een aantal jaren geleden mee gestopt, wel zijn er mogelijkheden als er bijv overwaarde van een huis tegenover wordt gezet of indien het waarborgfonds garant wil staan voor een bepaalde student.
ronron1212
7 jaar geleden
Amrobank deed het ook. maar als je vlieger wilt worden ben je nog jong en heb je nog geen eigen huis
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.pilootworden.nl/opleiding/kosten-financiering

Antwoorden (2)

De verdiensten zijn afhankelijk van het verloningsmodel. Bij Fly Aeolus ontvangen commerciële freelance piloten 50,00 EUR per uur, en ontvangen ze een overnachtings fee van 100 EUR.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Salaris indicaties zijn moeilijk te geven want het hangt ook af van welke luchtvaartmaatschappij. Ter vergelijk bij Ryan Air verdient een co-piloot ca. € 50.000,- bruto per jaar en bij KLM is dit ruim € 80.000,- Bij piloten die op privé jets vliegen is het nog moeilijker te vergelijken omdat piloten dan vaak in dienst zijn van de eigenaar van het vliegtuig. Afhankelijk van wat voor een type privé jet, hoeveel ervaring heeft de piloot, hoeveel dagen moet de piloot per jaar beschikbaar zijn etc. wordt dan het salaris bepaald maar een co-piloot op een midsize jet (middelgroot privé vliegtuig) met ervaring verdient toch al snel € 100.000,- per jaar.