Hoeveel kost het transport van een gedemonteerde bakfiets naar bijvoorbeeld de Canarische eilanden?

Toegevoegd na 56 minuten:
Ik bedoel dan als bagage tijdens een vlucht als passagier.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Als je uitgaat dat de gedemonteerde fiets ongeveer 30 Kg weegt en in een doos kan van 70x70x50 cm dan ben je bij FedEx €160 kwijt, en met spoed het dubbele...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het woord bakfiets kan op onderling nogal verschillende soorten transportmiddelen slaan. Google maar eens met afbeeldingen op het woord ‘bakfiets’.
Vermoedelijk bedoel je een tweewielige lange fiets met een bakje net achter het voorwiel? Zoals deze: http://www.mydutchbike.com/wp-content/themes/mydutchbike2.3.1/images/products/bakfiets-trike/0.jpg .

Een luchtvaartmaatschappij heeft waarschijnlijk nergens een tarief voor zo’n geval gepubliceerd, maar zeker in gedemonteerde vorm lijkt zoiets niet per definitie onmogelijk. Mijn vroegere werkgever heeft een passagier eens zijn Triumph sportwagen mee laten nemen (niet gedemonteerd dus, maar dat was dan wel onderin een DC-10 hè).
Het is weer eens heel wat anders dan een surfplank, en het vereist absoluut allerlei extra maatregelen, maar in overleg is vaak veel mogelijk, zeker in een widebody vliegtuig met grote bagageruim-luiken. Dus bel rechtstreeks met je luchtvaartmaatschappij, en leg ze uit dat je een bijzonder stuk “outsize baggage” overweegt.
Bordensteker
7 jaar geleden
Bordensteker
7 jaar geleden
Deze kan misschien wel (mits met uitgeschakeld licht) onder de vleugel meegenomen worden: http://boxercycles.com/wp-content/uploads/2016/02/P1060333-862x647.jpg.
Nee, dat is maar een grapje, alhoewel de techniek soms écht voor niets staat: hier een tweedekker die in de vlucht gelanceerd en ook weer terug aan boord genomen kon worden in een groot vooroorlogs luchtschip https://en.wikipedia.org/wiki/Airborne_aircraft_carrier#/media/File:F9C-2_Sparrowhawk_fighter.jpg.