Wat zijn de voor-en nadelen van deze verantwoording? Zie toelichting.

In Europa bepaalt de overheid of het luchtruim open of dicht blijft. In Amerika bepaalt de luchtvaartdienst dit zelf.
Waarom is het ene systeem beter dan het andere?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie Vraag! +1

Het beste antwoord

De kans is ruim aanwezig dat de luchtvaartdiensten het economisch belang zwaarder mee laten wegen dan dat de overheid dat doet. De overheid zal de veiligheid van de burgers zwaarder laten wegen. Voor de individuele burger die TOCH op zijn bestemming kan komen is het prettig als de luchtvaartdienst beslist, maar bij een eventuele ramp heb je daar weinig aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een luchtvaartmaatschappij die al op 't randje van bankroet leeft, kan besluiten een vliegtuig in gevaarlijke omstandigheden toch te laten vliegen als ie zelf verantwoordelijk zou zijn. Als zo'n maatschappij toch al bijna failliet is, zal dat extra risico zo'n maatschappij ook een worst zijn.
Ook kan een luchtvaartmaatschappij, om de concurrentie een stapje voor te zijn en/of willen blijven, besluiten de grens van 't 'veilige' net te ver oprekken.
Stel dat er toch eentje was neergestort. Had men dan niet geroepen 'waarom namen de overheden hun verantwoordelijkheid niet en sloten ze 't luchtruim?'.