Mag je vliegen met een liesbreuk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk van wel. Ik loop al 3 jaar met een liesbreuk(je) en al vaak gevlogen.

Antwoorden (2)

Ik vlieg al mijn hele leven met een liesbreuk en heb nergens last van. Er is geen reden waarom je daarmee niet zou mogen vliegen.
10 jaar geleden
Het mag wel, maar je moet rekening houden met de mogelijkheid dat je pijn krijgt. Dat komt dan door de lage luchtdruk in het vliegtuig. Gassen in het lichaam zetten daardoor uit. Door die uitzetting van lucht in het lichaam kunnen passagiers met bijvoorbeeld een liesbreuk, obstipatie, of een recent geopereerd gewricht tijdens de vlucht pijn krijgen. De uitzetting en daarmee de pijn verdwijnen echter weer zodra het vliegtuig is geland.