Op mijn vliegticket staat een iets andere passagiersnaam dan op mijn ID, is dit een probleem?

Ik heb een vliegticket geboekt maar als passagiersnaam heb ik gewoon mn naam opgegeven maar op mn ID staat m'n naam met op 1 'e' een streepje, zo dus: è. Als passagiersnaam heb ik mn naam dus zonder streepje opgegeven. Is dit een probleem of maakt dit niets uit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (4)

Ja, dat maakt alle verschil. Neem contact op met de luchtvaartmaatschappij om de naam te laten aanpassen. Op elke slak wordt zout gelegd en als het niet klopt kan je niet vertrekken. Je naam wordt namelijk doorgegeven aan een of andere autoriteit , allemaal in het kader van de veiligheid (!??) en met een verkeerd gespelde naam gaat het geheid mis..
Goede reis dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klopt wel dat ze best wel precies zijn bij de controles, maar een accentstreepje is geen probleem. Vaak kunnen de (oude) reserveringssystemen niet eens accenten aan, dus als je het wel goed invoert bij boeken kan het toch verloren gaan. In mijn eigen naam zit een streepje, dat valt ook vaak weg op de tickets (en soms is zelfs mijn naam ingekort), dat is nooit een probleem geweest. Lees ook http://ask.metafilter.com/96325/Could-a-few-pesky-letters-mess-me-up-at-airport-security voor soortgelijke verhalen.

Toegevoegd na 1 dag:
Op deze pagina https://getsatisfaction.com/easyjet/topics/special_non_english_charachters_in_name_when_booking staat een antwoord van Easyjet zelf dat je de letters zonder accenten in moet voeren.
gvrox
10 jaar geleden
Bij Ryan Air zouden ze je meteen laten betalen, maar EasyJet weet ik niet zeker. Hoop voor je dat ze het niet zien. (Ik spreek uit ervaring..)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De naam op je vliegticket dient exact overeen te komen met de naam op het paspoort/ID-kaart. Gaat het fout? Vaak geldt of de namen op elkaar lijken (dat is hier dus wel het geval).

Accenten zullen geen probleem en soms moet je bij het boeken zelfs het accent weglaten.
Neem anders voor de zekerheid even contact op met je luchtvaartmaatschappij zodat je geen problemen krijgt op de dag van vertrek.

Toegevoegd na 8 minuten:
Heb je een accent in je naam, vul je naam dan in zoals deze op het onderste randje van je paspoort staat.