Lopen er vliegroutes boven Walcheren?

Ik woon zelf in Vlissingen en sinds een korte tijd heb ik al meerdere vliegtuigen héél laag zien overvliegen. Er zijn hier in de buurt geen grote luchthavens, dus het verraste me dat het vliegtuig zo laag vloog. Het was sowieso aan het landen of opstijgen. Waarom vlogen deze vliegtuigen zo laag boven Vlissingen en omstreken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

De Costa 1R arrival van EHRD (Rotterdam-the Hague-Airport) loopt precies over Vlissingen dus dat kloppen. Deze arrival wordt op FL050 gevlogen dus zo'n 1,5km hoogte wat voor een Airliner erg laag is. Het kan zijn dat deze arrival niet vaak gebruikt wordt omdat bijvoorbeeld de windrichting of geluidsnormen er voor zorgen dat er een andere arrival gebruikt moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

vliegveld midden zeeland of wellicht vlissingen maritiem,daarnaast vliegen er nog wel eens traumahelikopters,ook in vlissingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het vliegtuig waarvan eerst gedacht werd dat het gekaapt was, heeft vandaag een aantal rondjes boven Zeeland moeten vliegen. Waarschijnlijk heb je dat gezien.
11 jaar geleden
Om een uur of zeven vanavond is er ook nog een vliegtuig erg laag overgekomen met zichtbaar zijn landingsgestel uitgeklapt. Zeker geen vliegtuig wat op " Midden Zeeland" land. Ook dat " gekaapte Vliegtuig was veel eerder op de dag. Het viel me ook direct op dat er hier een laag vliegend vliegtuig langs kwam. Nog nooit meegemaakt, hij vloog richting Belgie, koersje richting Zeebrugge ongeveer.

Toegevoegd na 31 minuten:
Luchtmacht basis Kokseide in Belgie lag precies op zijn route zover ik het kan inschatten en is het enige vliegveld waar hij kan laden neem ik aan. Ik herinner me dat in Breda waar ik eerste woonde heel af en toe ook normale grotere passagiers vliegtuigen landen op Gilze Rijen Luchtmachtbasis voor bijvoorbeeld Luchtmachtdagen en Vliegshows?

Toegevoegd na 34 minuten:
Of Oostende?! :P Ik weet het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna al het vliegverkeer uit het zuiden komt over Zeeland.
De aanvliegroute loopt over het radarpunt HSD Haamstede.

Men is meestal op HSD naar 7000ft gebracht = circa 2000 meter. Daarna gaat men langs de kust naar River dat ligt wat hoger richting Rotterdam.

Hoogte is heel moeilijk te bepalen. Als een vliegtuig onder wolken vliegt lijkt het of hij enorm laag zit