waarom geeft de vliegtuig knipperende lichten?

het kan tog ook aan houden zonder te knipperen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vliegtuig - toch

Antwoorden (4)

Een knipperend licht val meer op dan een constant.
Hier een link met meer over navigatie verlichting en het waarvoor ze dienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een knipperlicht valt méér op Roookie. Die lampjes zijn gemonteerd voor de veiligheid....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zitten diverse lichten op een vliegtuig met allen een eigen functie.

Die knipper lichten heten Anti collision lights.
Zeg maar anti aanrijdings lichten.

Ook op het platform hebben die een functie.
Als een vliegtuig aanrijdt op de Gate (De VOP Vliegtuig opstel plaats) dan staat er heel veel volk te wachten om direct aan het werk te gaan. En overal is licht, van voertuigen de Aviobrug, Rijlichten van het vliegtuig , straatverlichting etc etc. Deze knipperlichten betekent voor de afhandelaars echter dat zolang deze lampen knipperen dat ze niet binnen de rode lijnen van de VOp mogen komen. Namelijk De motor Draait nog!!!

Zelfde met vertrek. Zodra de pushback truck klaar is om te gaan rijden gaan de knipperlichten aan zodat iedereen wet dat je buiten de zone moet gaan staan. Want hij zal gaan bewegen en dus ook de motoren opstarten.

In de lucht is zo een knipper licht veel beter te zien. Als hij op je af komt zonder knipperlichten op een mooie sterrennacht zie je hem dus niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat als het s'nachts helder is er sterren te zien zijn,dan kunnen constante lampen gemakkelijk in de lucht opgaan dus flikkeren ze zodat het opvalt