Wat is de prijs van een vliegtuig ?

Ik bedoel zo'n passagier vliegtuig

Toegevoegd na 52 minuten:
En hoeveel het vliegtuig van de amirikaanse president en van de paus, die heeft toch ook een eigen vliegtuig ?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K

Het beste antwoord

De VC-25 (die van de president van Amerika) kost 325 mln dollar per stuk. (hij heeft er twee)
De 2 Sikorsky SH-3 Sea King van de paus (die ook gebruikt worden door de regering kosten per stuk 9-12 mln euro (ik weet niet of ze speciaal zijn uitgerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier wat verschillende vliegtuigen:

Airbus A380 - verkeersvliegtuig (800 personen) : 230 miljoen euro

Boeing 737-700 verkeersvliegtuig (150 personen): 48 miljoen euro

Cessna 172 sportvliegtuig (4 personen): 161 000 euro

R22 helicopter (2 personen): 160 000 euro

Dat wordt even doorsparen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat incl. BPM en BTW ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inclusief........Nee dat weet ik niet hoor.
ik weet t alleen van Boeing:

een grote 747 is tussen de 170 en 190 miljoen dollar

http://adg.stanford.edu/aa241/cost/boeingprices.html