Als je in een vliegtuig geen vliegtuig modus van je ipod/ipad/iphone niet aan doet wat gebeurt er dan?

Wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Dan *kan* de elektronika verstoord worden waardoor het vliegtuig neer kan storten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gebeurt niet veel.
Een vriend van me zat zonder vliegtuigmodus op zijn iPhone aan in het vliegtuig omdat hij nieuwsgierig was hoe hard het vliegtuig ging.
Het werkte gewoon, ze zijn niet neergestort, je hebt alleen geen ontvangst omdat je daarvoor te snel gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt van de vliegmaatschappij af, sommige stewardessen reageren paranoia als ze het zien, bij andere maatschappijen maken ze er geen probleem van.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vooral bij vakantie vluchten doen ze nogal moeilijk, gewone europese vluchten heb ik vaak genoeg met mijn telefoon gespeeld.
Als je de telefoon in je zak houdt kunnen ze het überhaupt niet merken, het vliegtuig zal er ook zeker niet door neerstorten.
(anders zou dat allang eens gebeurd zijn)
De batterij van je toestel kan theoretisch wel iets sneller leeg raken omdat de zender van je telefoon zo sterk mogelijk probeert contact te houden met GSM-masten op de grond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verbinding kan de metertjes van een vliegtuig ib de war brengen als iedereen zijn/haar mobiel aanheeft. Stewardessen hebben het recht om.te zeggen dat hij uitmoet (staat in de vliegtuigregels waarmee je akkord gaat als je het vliegtuig in gaat) ze zeggen het alleen.voor de veiligheid. Want je wil toch niet neer storten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in principe gebeurt er niets.

maar de vliegmaatschappijen willen nu eenmaal liever niet dat je "signalen uitstoot" in de vorm van een mobiel apparaat want die zou theoretisch de hoogtemeters in de cockpit en dergelijke kunnen beinvloeden.

waarom dit bijna niet kan gebeuren is omdat alle bedrading in het vliegtuig "geisoleerd" is met speciaal materiaal om de bedrading heen.

maar omdat ze onmogelijk alle vliegtuigen kunnen checken of die voor mobiele apparaten gevoelig zijn (omdat elk apparaat een andere frequentie uitstoot; 1800/1900/2000 mhz bijvoorbeeld) en omdat elk vliegtuig net even anders bedraad is tijdens de montage willen ze alle risico vermijden en dus gewoon verbieden om zo'n apparaat op een werkende stand te zetten tijdens de vlucht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld WI-FI hebt kan het contact maken met de 'onderwereld'. Dus het zijn stromingen/singalen, en dat kan het vliegtuig verstoren. Met de nadruk op kan. Hij stort heus niet neer door jou mobiel of ipod of wat dan ook. Als iedereen het gaat doen is het wel wat minder.