Mag je zakjes met bijvoorbeeld cup-a-soup (dat droge spul) meenemen in je handbagage in het vliegtuig?

Ik weet dat je geen eten en drinken mee mag nemen in het vliegtuig. Hoe zit het dan met die zakjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Cryofiel
12 jaar geleden
Volgens mij mag je gewoon eten meenemen, hoor. Ik heb het tenminste regelmatig gedaan. Boterhammen, taart, koekjes, fruit - het mag allemaal. Sommige dingen mag je niet importeren in het land waar je naartoe gaat. Die dingen moet je dus ofwel tijdens de vlucht opeten, ofwel in het vliegtuig weggooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh, echt? Nou, dat is dan weer nieuw voor mij ;)
Goed om te weten, bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem ook altijd brood, fruit, rundvleessalade, tomaten, geschilde komkommer en hardgekookte eieren mee. Daar is nog nooit wat van gezegd of afgepakt.
Cryofiel
12 jaar geleden
Je kunt bijna winst maken op je vliegreizen - als verkoper van lekkernijen voor onderweg! Zorg wel dat die eieren echt hardgekookt zijn, anders moet je ze apart laten scannen in een afgesloten doorzichtig plastic zakje.

Het beste antwoord

Zoals al gezegd mag je dus wel eten en drinken meenemen in het vliegtuig.
Je mag alleen flesjes van maximaal 100 ml meenemen, en die moeten in een klein tasje passen, zie eerste link. De meeste mensen gebruiken dat dan voor shampoo en dergelijke. Maar als jij heel kleine flesjes met drinken mee wil nemen, mag dat, als ze maar in dat zakje passen.

Verder zijn er regels voor gevaarlijke stoffen.
Sommige spullen lijken ongevaarlijk maar kunnen aan boord van een vliegtuig problemen opleveren en zijn niet toegestaan. Zie tweede link en klik daar op 'lijst verboden goederen'.
Als je bijvoorbeeld een haarkruller op gaspatronen hebt, mag je daar geen extra patroon voor meenemen.

Ten derde zijn er regels van het land waar je naar toe gaat. Het zou kunnen dat je van de douane van dat land iets niet naar binnen mag.

Dat zijn drie mogelijkheden waardoor je iets niet zou mogen meenemen in het vliegtuig.
- meer dan 100 ml vloeistoffen
- gevaarlijke stoffen
- verboden door de douane van dat land.

Nou onder de eerste en tweede valt het niet, dus het ligt er alleen aan naar welk land je vliegt.
Als je binnen de EU blijft, heb je vrijheid van vervoer van goederen.
Maar er zijn landen die heel moeilijk doen over invoer van alle etenswaren, in de VS mag je wel droge soep invoeren, maar in Australie moet je alle etenswaren aangeven (maar dan nog mag het wel, volgens mij, maar je moet het wel op een formulier invullen).

Kortom: het lijkt me geen probleem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is geen enkel probleem! Vloeistoffen zijn in de handbagage wel verboden....

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, een lekkere sandwich mag je óók best meenemen in de handbagage!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij niet, ik denk dat ze dat niet toestaan omdat je dan mensen zou kunnen vergiftigen of dat er in dat zakje een explosieve stof kan zitten. ik zou voor de zekerheid nog even bellen naar de vliegmaatschappij of de plek vanwaar je gaat vliegen.