Hoeveel liter brandstof gaat er in een Boeing 747?

En wat is de axiradius?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus gemiddeld, ik snap dat b.v. de wind en lichtdruk meespeelt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Top-10
85K

Het beste antwoord

Soortelijk gewicht kerosine 0,950 kg/l Max. brandstof 216.840 liter Totaal max gewicht aan brandstof is dus 205.998 kg (zo'n 206 ton dus).

Toegevoegd na 3 minuten:
O ja Axiradius,

IS het bereik van het vliegtuig met zijn gewicht en brandstof.
circa 10,450 met 400 pax

Bij een TOW van 380T (richting MTOW) en landing weight van 280T (richting MLAW) , dus 100T tripfuel kan je ongeveer 9 uur vliegen. 100/9=+-11 ton per uur
Bij een TOW van 290T en landing weigth van 190T, wederom 100T tripfuel kan je ongeveer 12 uur vliegen. 100/12=+-8.3 ton per uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat hangt een beetje van het type af.
Hier vind je een overzicht van de verschillende types en hun brandstofverbruik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_747

Toegevoegd na 5 minuten:
Tussen de 183.380 en 243.120 liter.
Bereik tussen de 9.800 km en 14.815 km
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel antwoord. 180 tot 210 ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de luchtvaart is vooral gewicht belangrijk dus spreek je niet over liters maar over de hoeveelheid brandstof in pound of kilo. Aanvankelijk aan de hoeveelheid vracht en de af te leggen afstand zit dat rond de 180 tot 200 ton aan brandstof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
180 tot 200 ton. Een liter is ongeveer een kilo dus reken maar uit