Moet je inchecken met een e-ticket van ns?

Ik wil graag vanaf station Kampen Zuid naar Assen met de trein met een e-ticket. Moet ik op de stations dan ergens inchecken? Of kan ik gewoon de trein instappen. En als ik moet inchecken moet ik dan ook weer uitchecken? Verder wil een een dagretour, want ik wil ook graag weer naar huis. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit, ben nog nooit met de trein geweest namelijk.

Toegevoegd na 6 minuten:
En hoe zit het met overstappen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
19.5K
ronron1212
8 jaar geleden
Je hoeft niet in te checken. Je moet je e-ticket bij de hand houden voor als er controle in de trein is.
ronron1212
8 jaar geleden
E-ticket Een enkele reis, dagretour en railrunner kun je als e-ticket online kopen en uitprinten. De e-ticket is op naam gesteld; je kunt de e-ticket dus niet aan een ander geven. Bij controle in de trein toon je het e-ticket en een geldig identiteitsbewijs. Op het e-ticket staat de reisdatum en het reistraject.

Antwoorden (1)

Je hoeft niet in te checken met een e-ticket. Als je een station hebt met poortjes die dicht zijn, kun je er wel de poortjes mee openen.
Je kunt een dagretour kopen als e-ticket. Ga je de volgende dag terug, dan heb je twee enkele reizen nodig.
En je moet je identiteitsbewijs bij je hebben

Toegevoegd na 3 uur:
Je aanvulling over overstappen:
In Zwolle stap je over op de trein richting Groningen, die stopt ook in Assen, zowel de sprinter als de intercity.
Je hoeft met je kaartje verder niets te doen dan bij je houden. Sowieso hoef je als je overstapt en verder gaat met dezelfde vervoerder, in dit geval NS, niet in of uit te checken, maar dat hoefde jij toch al niet met je e-ticket.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben wel benieuwd hoe je dan een poortje moet openen met een geprint A4'tje. Kan zo'n poortje een QR-code of streepjescode lezen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kennelijk, ik heb dat ook nog nooit gedaan.
Evengoed zijn de meeste poortjes die ik ben tegengekomen nog open.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op Rotterdam centraal zitten er QR-code lezers in de poortjes. Anders zijn er vaak nog wel bediendes in de buurt bij gesloten poortjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zijn speciaal gemarkeerde poortjes die je met je E-ticket kunt openen als je op een station komt dat helemaal met poortjes is afgesloten,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Poortjes zijn te herkennen aan een pictogram van een handje met een kaartje op de deurtjes. Zijn meestal de brede poortjes en de lezer is geen paars vlak maar een glasplaat. Daarnaast hoef je niet in te checken omdat op de e-ticket al de datum en reis staat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het gaat vrijwel altijd goed met e-tickets. Er zit iets in waardoor het poortje opengaat. Je bankpas herkent die ook, maar daarmee gaat het poortje niet open.