kan je eigenlijk nog anoniem een treinkaartje kopen naar het buitenland?

1.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
je naam staat nooit op een treinkaartje. Hoe bedoel je dit precies?
Ritsuka
8 jaar geleden
oh wacht, naar het buitenland is mogelijk anders.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij kaartjesautomaten kan je, voor zover ik weet, gewoon treinkaartjes naar bijvoorbeeld Antwerpen, Parijs en Berlijn kopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedenk me net dat je het kaartje dan wel met muntgeld moet kopen. Als je het pint, is het alsnog niet anoniem.

Het beste antwoord

Ja dat kan. Alleen zijn er wel enkele beperkingen in dat geval.

In de kaartautomaat van NS kun je anoniem internationale tickets kopen maar die zijn er alleen voor een beperkt aantal stations in het buitenland. Wat je in dat geval zou kunnen doen is uit de automaat een kaartje kopen naar een station in het land waar je heen/doorheen moet en in het dat land opnieuw een kaartje kopen in de automaat of bij het loket.

Ook kun je bij de balie van NS Internationaal of een Ticket&Service balie op de andere stations een kaartje kopen, dit kan ook anoniem. Hoewel het mogelijk is dat je om veiligheidsredenen alsnog je naam moet opgeven (bv. bij reizen naar niet-Schengenlanden zoals Engeland).

Ook betaal je bij het niet online kopen reserveringskosten (max €22,50 p.p.).