Opveel stations is geen loket meer, maar dan kun je in de Kiosk een ticket halen.
Er is in elk geval altijd een ticketautomaat op elk station.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de grote stations is vaak nog wel een loket, maar stations in dorpen hebben dit vaak afgeschaft.
12 jaar geleden
Momenteel kun je op grotere stations in Nederland nog treinkaartjes bij het loket kopen, bij kleinere stations ben je op kaartautomaten aangewezen.
Ook is het mogelijk om op internet een plaatsbewijs te kopen en thuis af te drukken.
De papieren kaartjes van de NS gaan eind 2012 vervallen zoals momenteel de plannen zijn, vanaf dan is alleen de OV-chipkaart nog geldig.

Grtz. Koos.