Hoe moet ik een aquarium verzenden?

Ik heb een aquarium van 80x30x40cm en die wil in verzenden. heb ik daar een doos bij nodig of kan ik de pakketzegel er gewoon op plakken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.6K
Amadea
7 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het in een dikke laag bubbeltjesplastic wikkelen, dan in een passende doos verpakken, en die verzekerd versturen. Anders is de kans groot dat er grote brokken glas afgeleverd worden, in plaats van een aquarium....
Antoni
7 jaar geleden
Een pakketzegel heet niet zo maar PAKKETzegel. Daarvoor moet je wel een pakket hebben. Een aquarium zonder doos daaromheen is natuurlijk geen pakket!
bamibal
7 jaar geleden
Daar gaat je aquarium:
https://www.youtube.com/watch?v=xUY_2H4KyH8

Antwoorden (2)

Een aquarium is natuurlijk super breekbaar. Het beste kun je het dus maar goed verpakken. Ik zou een harde box zoeken, waar het aquarium in past. Bijv bij Ikea verkopen ze opbergboxen voor niet al te veel geld. Zorg er daarnaast voor dat de verzending gelabeld is met stickers met hier op breekbaar. als je helemaal zeker wil zijn laat je de verzending daarnaast nog verzekeren.
7 jaar geleden
Ik neem aan dat het een kunststof aquarium is? Een glazen aquarium zou ik altijd door een verhuisbedrijf of een koerier laten ophalen en bezorgen.

Op deze website https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/#verpakking vind je waar je pakket voor PostNL aan moet voldoen:

"Verpakking

Uw pakket gaat tussen grote aantallen andere pakketten en wordt via lopende banden en glijgoten door sorteermachines vervoerd. Ook worden pakketten in containers op en tegen elkaar gestapeld. Daarom is het belangrijk dat u uw pakket goed verpakt.

Zorg ervoor dat uw pakket, passend bij de inhoud, in een stevige doos en met een goede buffering, zorgvuldig, stevig en schokbestendig is verpakt. Stem uw verpakking goed af op de kwetsbaarheid, het gewicht en de grootte van de inhoud. Hierdoor kan uw pakket onbeschadigd en tijdig worden afgeleverd.

Buitenzijde verpakking

Dozen

• Het is belangrijk om een doos te gebruiken die goed past bij de grootte van de inhoud. Bij een te kleine doos is er niet genoeg ruimte om voldoende verpakkingsmateriaal aan te brengen en bestaat de kans dat de doos gaat scheuren. Bij een te grote doos is er een kans dat de inhoud gaat schuiven en beschadigd raakt als u niet voldoende opvulmateriaal gebruikt. De maximale afmetingen die u mag versturen vindt u terug op de productpagina’s en zijn afhankelijk van het gekozen product en de bestemming.
• U kunt voor pakketten tot en met 10 kilo als die geen kwetsbare inhoud bevatten een doos van stevig enkelvoudig golfkarton.
◦ Geschikte dozen kunt u in verschillende formaten bij vrijwel alle PostNL-locaties en op onze website aanschaffen.
◦ Hergebruik alleen dozen van golfkarton die niet ingedeukt, gescheurd of beschadigd zijn. Verwijder altijd alle oude adressen, retouradressen, codes, stempels, labels, stickers en teksten, enzovoorts.
◦ Maak niet zelf een kartonnen verpakking, maar zoek een geschikte doos.

• Gebruik voor pakketten met een gewicht vanaf 10 kilo of voor pakketten die een kwetsbare inhoud bevatten, een ongebruikte doos van tenminste dubbel gelaagd golfkarton.
◦ Gebruikte of beschadigde dozen hebben een deel van hun stevigheid verloren en zijn daarom niet geschikt om de inhoud van uw zware of kwetsbare pakket te beschermen.

(...)
• Uw pakket mag geen scherpe, metalen of houten hoeken en randen hebben. Deze kunnen onze medewerkers verwonden. Ook kunnen ze andere pakketten en onze apparatuur beschadigen."