In dit soort gevallen zijn de regels dat de dienstdoende postbode / postbezorger een speciale sticker op de brief plakt, wordt de mogelijkheid 'geen/volle brievenbus' aangekruisd, en gaat de brief retour afzender.
Lastig als postbezorger, dat kan ik je wel vertellen.
Hoewel ik zelf als zoiets voorkomt (laatst was een brievenbus gestolen) gewoon heb aangebeld en de post alsnog gewoon heb bezorgd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben postbezorger geweest.
Die brieven gaan gewoon retour afzender.

Hoewel sommige postbezorgers wel eens willen proberen om het onder de deur door te schuiven.