Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag een zg elektrische bakfiets voor kindervervoer zonder rolbeugel op de weg?

Ik bedoel zo'n nieuw ding waar wel 10 kinderen inpassen.
Ik zie ze regelmatig rijden, ze gaan behoorlijk hard, inderdaad ongeveer de snelheid van een brommer en er zitten allemaal kleine kindjes in zonder helmen op.

Je moet er toch niet aan denken dat zo'n ding eens een ongeluk krijgt en omslaat. Auto's zonder dak hebben daar beveiligingen voor, waarom dit ding niet? Of vergis ik me in zit het ergens toch ingebouwd?

Is dit een kwestie van snelheid?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel deze
https://www.google.nl/search?q=elektrische+bakfiets&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7nePPiP3PAhXBBcAKHVRSD6QQ_AUICCgB&biw=960&bih=472#imgdii=eCg0Pa6xwSUigM%3A%3BeCg0Pa6xwSUigM%3A%3BYADV0h_e25dwmM%3A&imgrc=eCg0Pa6xwSUigM%3A

Picture for question
7 jaar geleden
in: Vervoer
52

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Elektrische bakfietsen voor kindervervoer zijn uitgerust met een veiligheidsgordel en een stuurbeugel. Deze beide voorzieningen zorgen ervoor dat kinderen veilig vervoerd kunnen worden. Daarom is het niet nodig om een rolbeugel te hebben.
(Lees meer...)
Bronnen:
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding