Waarom mag een zg elektrische bakfiets voor kindervervoer zonder rolbeugel op de weg?

Ik bedoel zo'n nieuw ding waar wel 10 kinderen inpassen.
Ik zie ze regelmatig rijden, ze gaan behoorlijk hard, inderdaad ongeveer de snelheid van een brommer en er zitten allemaal kleine kindjes in zonder helmen op.

Je moet er toch niet aan denken dat zo'n ding eens een ongeluk krijgt en omslaat. Auto's zonder dak hebben daar beveiligingen voor, waarom dit ding niet? Of vergis ik me in zit het ergens toch ingebouwd?

Is dit een kwestie van snelheid?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel deze
https://www.google.nl/search?q=elektrische+bakfiets&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7nePPiP3PAhXBBcAKHVRSD6QQ_AUICCgB&biw=960&bih=472#imgdii=eCg0Pa6xwSUigM%3A%3BeCg0Pa6xwSUigM%3A%3BYADV0h_e25dwmM%3A&imgrc=eCg0Pa6xwSUigM%3A

Picture for question
7 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Elektrische bakfietsen voor kindervervoer zijn uitgerust met een veiligheidsgordel en een stuurbeugel. Deze beide voorzieningen zorgen ervoor dat kinderen veilig vervoerd kunnen worden. Daarom is het niet nodig om een rolbeugel te hebben.
Bronnen:
4 maanden geleden