Binnen hoeveel tijd na ongeluk moet een expert de auto taxeren?

Auto ongeluk, ik reed op een voorrangsweg en ben aangereden door auto van links, daarna op andere weghelft gekomen en op tegenligger geklap. Mijn auto is afgesleept en staat al meer dan 14 dagen bij de garage, te wachten op een expert? Weet iemand na hoeveel tijd ik een expert kan verwachten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
3.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Afhankelijk van je verzekering. Zij schakelen iemand in. Zo rond de vakanties diurt het altijd langer.
ronron1212
7 jaar geleden
Heb je de schade wel gemeld bij de verzekering?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ronrin1212, schade gemeld door familie en nadat ik uit het ziekenhuis was ontslagen nogmaals contact opgenomen.
ronron1212
7 jaar geleden
Dan zou ik maar weer eens bellen.

Antwoorden (1)

Daar staat geen tijd voor.

Gewoonlijk meld je een aanrijding/schade bij de verzekering en deze zorgen dat er een taxateur komt kijken, zo snel mogelijk.

De auto is weggesleept en bij een garage gestald. Deze auto mag niet de garage verlaten voordat de schade beoordeeld is, anders vervalt de eventuele verzekeringsclaim (voor zover ik weet).

> Bovendien wil de garagehouder niet dat je de auto meeneemt zonder betaling van stallingsgeld. <

Logisch is dus om contact op te nemen met je verzekerings -tussenpersoon en daar je probleem voor te leggen dat het tijd wordt dat er IETS GEDAAN wordt...

Niet boos worden, heeft geen zin, wel duidelijk laten merken dat het nu te lang duurt.

> N.B. Eerst informeren WAAROM er niets gebeurd is.<
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties, morgen ga ik bellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Na veel telefoonverkeer heeft de expert 7 weken en 4 dagen nodig na mijn ongeluk om de auto te komen taxeren!? Na navraag garage is normaliter de wachttijd hoogstens 1 week.
Jodokus52 de vraag waarom, ze zijn nog bezig met de hagelschade van junie is jl. Ik ben verbaasd en verdrietig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Melanique
Beetje late reactie van mijn kant. Vaak is het handig om vaker te bellen , te informeren , aan te dringen. Daarmee voorkom je dat je 'onder op de stapel' komt te liggen. De stapel van 'nog te doen' , de stapel van allemaal dossiertjes van onbekende mensen die dus nummertjes zijn... dus als je vaak genoeg belt, zonder boos te worden (ja, dat is soms best moeilijk) dan heb je meer kans dat je , ondanks de begrijpelijke achterstand :overmacht: , eerder geholpen wordt. Laat dit dan een leerschool zijn en verbaasd zijn is niet erg, maar verdrietig is het niet waard : nu wordt er aan gewerkt : Prima!