Is er een navigatie-app die geen WiFi of dataverbinding nodig heeft?

Aangezien ik in het buitenland ben en geen eigen navigatie heb, ben ik op zoek naar een goede navigatie app die geen internet nodig heeft.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alle navi's zoals TomTom werken toch ook met alleen GPS ? Dus natuurlijk bestaat dat. Je moet alleen wel je GPS actief hebben, en dat zuigt wel aardig batterijen ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Marleen: nee, de meeste navigatie-apps op de mobiele telefoon maken realtime gebruik van de actieve dataverbinding en cachen alleen kleine stukjes data van de omgeving om energie en bandbreedte te sparen. Ik gebruik zelf Google Maps, Here, Sygic en TomTom en die zijn allemaal bij installatie ingesteld om maps niet offline te gebruiken.
Het grootste nadeel van offline gebruiken is dat offline kaarten enorm veel schijfruimte opeten, en je de kaarten dus ook regelmatig moet updaten, terwijl bij online navigatie je uiteraard onmiddellijk van de nieuwste gegevens gebruik maakt.
Nog een nadeel van offline navigeren is dat je geen informatie hebt over files, weersomstandigheden bij aankomst, wegopbrekingen, variabele snelheidslimieten, mobiele flitscontroles et cetera.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
(Uiteraard gebruiken ze allemaal ook de GPS, maar dus niet alléén maar.)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op de telefóón ja, maar ik had het over stand-alone navi's . Die dingen die je in de auto hebt zodat je geen telefoon nodig hebt onderweg ;-) Al die extra's die je noemt zijn voor mij ook van nul en generlei belang ; ik gebruik een navi om van A naar B te komen, meer niet. Bovendien is elke navi / app / mogelijkheid die flitscontroles aangeeft, hier ten strengste verboden. Daar zijn borden voor ; als je je daar aan houdt, niks aan de hand ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar de vraag ging over een "navigatie-app". Daarbij is bijvoorbeeld Flitsmeister, of de flitsmeldingen op de navigatieapparatuur, in Nederland niet verboden (althans, nog niet?). In Cyprus, Macedonië, Turkije en Zwitserland wel. Duitsland is al een twijfelgevalletje. http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/~/tomtom-flitsers-en-de-wet. Misschien ben je in de war met radarverklikkers?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En wat ingebouwde navigatieapparatuur betreft, ik heb er om meerdere redenen een hekel aan:
1. Je moet die dingen updaten
2. Ze zijn vaak een ramp om in te stellen (hoewel verbeterde stemherkenning wel veel heeft gedaan)
3. Je zit vast aan whatever de fabrikant een leuk systeempje vond
4. Het is veel te duur
5. Het zit op een vaste plek in de wagen Ik heb een ram-mount X grip, die kan ik met een simpel draaiknopje loshalen en zo wisselen tussen de trapfiets, mijn motoren, de luxewagen en 't vrachtbusje. Veel beter :)

Het beste antwoord

HERE maps - geweldig programma. Gratis te downloaden voor vrijwel elk land ter wereld (grotere landen zijn opgesplitst in regio's, zodat niet je hele geheugen gelijk vol is). Je kunt er 'favorieten' op aangeven - en dat alles off line.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HERE is mooi inderdaad. Maar TomTom en Sygic zijn toch echt mijn favorieten (hoewel niet gratis). TomTom wegens de ongeëvenaarde route-aanwijzingen en Sygic wegens de extreem configurabele user interface.

Andere antwoorden (3)

Google maps kan je wel helpen. je hoeft enkel een kaart offline te downloaden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind google maps een crime om offline te gebruiken - de client werkt op mijn Galaxy S7 ondanks het prachtige Android systeem voor geen meter, blijft 9 van de 10 keer hangen tijdens updates, snapt mijn G-sensor niet goed en praat dwars door de Mute-stand heen.
Daarbij kun je niet de hele kaart van een land downloaden maar moet je een soort vierkant definiëren waarvan je de offline map wilt hebben. Als je dat vierkant over Nederland heen trekt vallen Zeeland, Limburg, Noord-Friesland en Groningen erbuiten, en om die erbij te hebben moet je dus de maps van vijf extra vierkanten ook nog downloaden waarbij je half Duitsland, half België en het zuiden van Engeland erbij krijgt.
Offline gmaps is een ramp.
Navigator voor Android en Windows. De open source maps werken uitstekend. Je moet wel even een internetverbinding hebben om de juiste kaarten te downloaden, vervolgens kun je daar offline in combinatie met je gps gebruik van maken.
7 jaar geleden
Navigon, is een app die geen data gebruikt.
Je moet hem wel downloaden uit de store en dat hoeft via wifi niet
te kosten. Nadat je het hebt gedownload kan je zonder data en wifi
mee aan de gang. Ik heb het eerder gebruikt en vond het een fantastische app.