Hoe lang duurt het voor de trein er is als de bellen beginnen te rinkelen bij een spoorwegovergang?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat hangt van twee factoren af. Van de snelheid af van de trein en van de afstand waar de detector zit... In de enige stad met 4 stations (Helmond) is er veel verschil in tijd van rinkelen bij elk station. Een overweg dat zich vlakbij een station bevindt daar moet men vaak heel lang wachten, omdat de conducteur meteen uitstapt, naar de handschakelaar loopt om de spoorbomen op de volgende overgang omlaag te laten en dan wacht hij tot de trein kan vertrekken en dan moet hij nog de overgang voldoende ver passeren tot die bomen weer het commando krijgen van omhooggaan... Een vaste tijd is er echter niet...

Subjectief gezien speelt ook het volgende mee: Een Ferrari Testarossa en een Fiatje 500 staan samen voor hetzelfde stoplicht te wachten en ze hebben alletwee heel veel haast. wie moet het langste wachten van die twee?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vwb de laatste opmerking: ik denk dat het type auto daarin wel meespeelt, maar het is toch met name het geduld van de bestuurder.

Andere antwoorden (2)

sneller als je denkt, binnen 90 seconden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij beginnen de lampen eerst te knipperen en vlak daarna pas de bellen. Het gebeurt mij regelmatig bij een overgang die ik dagelijks moet nemen dat deze knipperen terwijl ik deze passeer. Volgens mij kan het nogal verschillen bij bepaalde overgangen. Dit is een overgang van een weg waar maximum snelheid 80km is.