Hoe kan het zijn dat mijn ov-chipkaart het niet meer doet?

vanmorgen nog saldo erop gezet, maar nu doet hij het helemaal niet meer..
Service balie van ns en van de bussen, en de inlogpalen geven ook geen signaal meer, wat dus duidt op defect van pasje..

Kan deze pas nog gered worden? Of moet ik een nieuwe bestellen?
Waar zit deze chip van de kaart eigenlijk?
Kan ik proberen dit defect zelf te maken?

Ik ben student: Hoe nu verder met vervoeren van Utrecht naar Amsterdam aangezien ik niet meer gratis kan reizen? Heb namelijk weinig geld voor treinkaartjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Het kan ook zijn dat de inlogpalen defect zijn.
Er is ook een probleem met de nieuwe ov chipkaarten

Door een productiefout bij Trans Link Systems B.V. (TLS) worden 17.500 Studenten OV-chipkaarten niet herkend door OV-chipkaartapparatuur in bepaalde gebieden. Het gaat om de kaarten die een einddatum hebben van 20 tot en met 27 augustus 2015.

Neem even contact op met de ov chipkaart organisatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan een tijdelijke kaart aanvragen. In Rotterdam alleen bij het RET hoofdkantoor, in Utrecht of Amsterdam zou ik niet weten. Niet op elk station in ieder geval. Die doet het meteen en daar kan je mee verder. kost 10 euro,die krijg je terug als je een nieuwe kaart aangevraagd hebt en die komt na 6 weken binnen.

Ze kunnen in hun computer zien of er nog saldo op je oude kaart staat, als je het nummer doorgeeft. daarvoor hoeven ze hem niet uit te kunnen lezen. dat saldo kunnen ze op je nieuwe kaart storten, kost je alleen wel 2.50 aan kosten.