Waarom krijg ik geen korting bij reizen op saldo op een treinreis die gedeeltelijk na 9.00 uur plaatsvindt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat het in- en uitchecken op het station gebeurt, en niet in de trein. Als dat in de trein kon zou je om 9.00 kunnen uitchecken, en weer opnieuw kunnen inchecken om met korting verder te reizen.

Het Webteam IkChip van de NS zegt er het volgende van:

"Deze vraag hebben we al meerder keren gehoord en is ook zeker een aandachtspunt. Het lijkt wellicht makkelijk haalbaar om die 9 uurs grens mee te nemen, maar het is lastiger dan je denkt. Dat komt omdat mensen namelijk op het station inchecken en niet in de trein. Je weet dus nooit precies in welke trein ze hebben gezeten. En inchecken kun je doen al ruim voordat je de trein ingaat en met uitchecken kun je ook nog even wachten. Het systeem weet dan niet op welk station je door de 9-uurs grens bent heengegaan. Wat doe je bijvoorbeeld als iemand voor negen is ingecheckt, met de trein nog voor negen op het volgende station aankomt, maar daar pas om 10 uur uitcheckt. Zou hij dan nog korting moeten krijgen? Er kleven nogal wat van dat soort ingewikkelde aspecten aan."

(RJ)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je tussentijds uitcheckt dan wel.
Maar dan betaal je weer een opstaptarief.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is met OV chipkaart!

Voor de rest weet een kaartjes automaat natuurlijk niet hoelaat jij gaat reizen en hoelang die reis duurt...