hoe kom ik van schiedam naar hoek van holland met de fiets ?

er zijn nu werkzaamheden aan het spoor tussen schiedam en hoek van holland dus er rijden geen treinen ,maar bussen.Ik heb begrepen dat de fiets niet mee mag in de bus,dus hoe kom ik ,en talloze andere vakantie gangers ,bij de boot naar Engeland in hoek van holland zonder dat hele end te moeten fietsen ???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stadsbus 711 Schiedam Centrum naar HvH Haven
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maak er een toeristische nautische ( nee niet zwemmen ) trip van de Spido niet van de zwem broeken maar van de enorm goede rondvaarten rond Rotterdam ook speciale fiets reizen Laat dat nou net naar de Hoek gaan . Dus met de fiets en boot een toer maken een enkeltje in jou geval moet toch mogelijk zijn in Rotterdam kan alles toch! Stuur een mail nooit geschoten is altijd mis . Succes

Antwoorden (1)

Mag mijn fiets mee in de bus, tram of metro?
Dat mag niet altijd en overal. Fietsen zijn_niet_toegestaan in_bus_en tram.

Klantenservice
Heb je vragen of opmerkingen? Dan kun je terecht bij het online servicepunt van de RET. Je kunt je vraag hierboven stellen.
De RET heeft al een aantal veelgestelde vragen, en de antwoorden die daarbij horen, op deze pagina opgenomen. (Maar jouw vraag staat er niet bij. Stel hem dan via het contactformulier.)
https://www.ret.nl/home/klantenservice.html

[Zoekzoek]

Kan de fiets worden meegenomen?
Op de Hoekse Lijn gelden _straks_ regels van de RET, als beoogd exploitant. De fiets mag (in de metro!) op werkdagen buiten de spits gratis worden meegenomen tussen 09.00 uur en 16.00 uur en na 18.30 uur. Ook het in het weekend en op feestdagen mogen reizigers de gehele dag fietsen meenemen in de metro. [...]
http://hoekselijn.mrdh.nl/veelgestelde-vragen-overzicht

Staat uw vraag er niet bij?
Wanneer uw vraag er niet bij staat, dan kunt u deze aan ons stellen via het contactformulier:
http://hoekselijn.mrdh.nl/node/553

[Zoekzoekzoek]

Aha! Toch iets gevonden.
Maar die fiets meenemen in het vervangend OV gaat deze zomer niet lukken. Het wordt toch zelf fietsen:

Bespreking : Begeleidingscommissie Hoekse Lijn Maassluis
Datum : 30 maart 2017
http://hoekselijn.mrdh.nl/sites/hoekselijn.mrdh.nl/files/files/170330%20Verslag%20BC%20Maassluis.pdf

1. Opening en mededelingen
Marco Bekker opent de vergadering en heet iedereen welkom. Eric Lensink van de RET is aanwezig om uitleg te geven over het vervangend vervoer. Besloten wordt om met agendapunt 4, uitleg vervangend vervoer, te beginnen.

4. Uitleg RET over vervangend vervoer
Eric Lensink geeft aan de hand van een presentatie uitleg over het vervangend vervoer.
Alle reizigers die normaal met de trein gaan wordt gedurende de ombouwperiode, tussen Hoek van Holland en de metrostations Schiedam Centrum en Vijfsluizen, vervangend vervoer aangeboden.
[...]
Vraag. Is het mogelijk om de fiets mee te nemen in de bus. Nee het is niet mogelijk om een fiets mee te nemen in het vervangend vervoer.
[...]
10. Sluiting
De volgende Begeleidingscommissie Maassluis is op donderdag 20 april 2017
Inloop vanaf 19.15 uur. Aanvang 19.30 uur.

Dus er is wel over nagedacht. Dat dan weer wel.
Maar dat is dan ook alles.
Per OV op weg naar de boot valt de fietstoerist deze zomer tussen wal en schip!
Bordensteker