Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet reizen met het ov heb ik genoeg geld?

Morgen moet ik met de tram en de bus heen en weer terug reizen, in totaal is dat ong. €6,50 heb ik dan met €10,- genoeg op ov staan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het instaptarief voor bus en tram is € 4,00. Bij het begin van je laatste traject moet je dus nog minimaal € 4,00 op je kaart hebben staan. Als de totale reis heen en terug € 6,50 kost, zal dat wel lukken. Behalve als je tot dat punt al meer dan 6 van de 6,50 hebt verbruikt. Daar kun je achter komen door te kijken wat een enkele reis kost van huis naar het overstappunt. Is dat meer dan € 0,50 dan is € 10,00 voldoende.

Toegevoegd na 59 minuten:
Herstel:
Bij het overstappen van bus naar tram of van tram naar bus wordt er niet opnieuw een starttarief gerekend. Het is dus niet nodig om bij overstappen nog minimaal € 4,00 saldo te hebben.

Bij een persoonlijke OV kaart is het ook aan het begin van de reis niet nodig om een minimaal saldo te hebben voor trein en tram. Of dat ook geldt bij een anonieme OV kaart weet ik niet. Maar met een prijs van € 3,25 enkele reis is het geen enkel probleem om met 10 euro saldo op en neer te reizen.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Inekez1 de prijs voor heen (en ook terug) € 3,25 kan ik dan als ik terug reis ook nog goed reizen?
Inekez1
7 jaar geleden
Flierefluitje, dat wist ik niet. Geldt dat ook voor een anonieme kaart? Voor Janyne maakt het niet uit. Zij kan sowieso met haar 10 euro op en neer reizen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding