Zijn er nadelen aan alleen nog maar taxi's bestellen?

Behalve geld natuurlijk.

Ik vind auto rijden zonde van mijn tijd, ik doe in de tussentijd liever iets waar ik wat aan heb.

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik hou niet van openbaar vervoer. Ik zit liever alleen, en voor de deur waar ik moet zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
De luchtvervuiling. In de trein kun je ook uitstekend dingen doen waar je wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op een taxi moet je wachten. Als je niet direct bij een opstapplaats bent.
Dan zou je evengoed met het ov kunnen reizen. Is misschien zelfs wel iets goedkoper.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wellicht het milieu, maar dat probleem heb je met een eigen auto ook. Is het openbaar vervoer niets; bus, trein o.i.d.? Dan heb je misschien wat minder gemak, maar het kost ook minder geld en het is beter (of lees: minder slecht) voor het milieu, want dat rijdt sowieso, of je er nu in zit of niet.
Daarnaast kan je ook in het OV andere dingen doen waaraan je wat hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou nee. Als jij anders zelf gaat rijden, of de taxi laat komen.. dat maakt dan qua luchtvervuiling niet zoveel verschil. Natuurlijk is het openbaar vervoer beter voor het milieu, maar daar zitten ook wel wat nadelen aan, drukte, wachten, is ook niet perse goedkoop. Het is erg luxe als je altijd een taxi laat komen, maar als jij je dat kunt veroorloven waarom niet?
Amadea
7 jaar geleden
Misschien kun je dan nog beter een privéchauffeur inhuren, als je toch zoveel geld te besteden hebt.
Poet
7 jaar geleden
Een auto kost honderden € per maand dus dat spaar je uit. Afschrijving, wegenbelasting, ANWB-lidmaatschap, onderhoud/APK, schades, verzekering, benzine, parkeergeld, vergunning, wassen, accessoires, tol, nieuwe banden, etc
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad, als je weinig ritten per jaar maakt, kan een taxi weleens veel goedkoper zijn. Als je er dagelijks mee naar je werk moet zal het hard tegenvallen.

Het beste antwoord

Behalve dat het (uiteraard) duurder is dan openbaar vervoer, is dat je al eens wat langer moet wachten op piekuren of op feestdagen of op een redelijk afgelegen plek bent, dan zou je wel eens heel lang moeten wachten.

Toegevoegd na 3 uur:
Het gebeurt ook dat ze helemaal niet komen, dan moet je nog eens bellen...

Toegevoegd na 5 uur:
Ook als je afspreekt zul je moeten wachten.