Kan ik geld wat ik in de periode dat ik recht had op het studentenreisproduct heb betaald om naar school te reizen terug krijgen?

Ik heb vanaf 1 augustus recht op het studententreisproduct. Vanaf gister kan ik het product op mijn persoonlijke ov-chipkaart zetten. Vorige week ben ik naar school geweest op mijn eigen kosten. Kan ik deze reiskosten ergens declareren?

7 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Rutge, het gaat er niet om of men al recht had op het studentenreisproduct, het gaat om de datum dat men het reisproduct op de persoonlijke ov-chipkaart zet.
Gister heb je dus bericht gehad dat je het 15 september aan je studenten OV-chipkaart kunt koppelen via je DigiD
http://www.studentenreisproduct.nl/banners/koppelen-via-digid-2/
https://mijn.studentenreisproduct.nl/koppel/checklist In de weken van 18 juli t/m 16 augustus was de studenten Ov-kaart niet geldig.
In die tussenliggende weekenden was alleen de Weekend studenten OV-chipkaart geldig.

Antwoorden (1)

Een reisproduct is een voorlopige lening. Die lening hoeft niet terug betaald te worden als je het diploma binnen tien jaar haalt en gaat in op het moment dat het reisproduct wordt opgehaald. Men kan er ook voor kiezen het reisproduct niet op te halen.

De kosten die gemaakt worden voor reizen zonder gebruikmaking van het reisproduct kunnen niet gedeclareerd worden. Deze worden niet vergoed.

Toegevoegd na 28 minuten:
Het studentenreisproduct kun je ophalen bij een automaat vanaf de 15de van de maand vóórdat je recht op het studentenreisproduct ingaat. Als je het reisproduct pas op 15 september a.s. aan je persoonlijke OV-chipkaart kan koppelen heb je nog geen recht gehad op vrij reizen. Je kunt dit nakijken op www.ov-chipkaart.nl door in te loggen op 'Mijn OV-chipkaart'.