Hoe krijgt de NS kaartautomaat gegevens over mijn kaart binnen?

Ik vroeg het mij eigenlijk af: Je besteld via www.ov-chipkaart.nl saldo, je wordt vervolgens gevraagd om je saldo op te halen op een kaartautomaat. Maar hoe weet de kaartautomaat dat er bestellingen klaar staan? Ik ben dan vooral benieuwd naar de techniek.

8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

“Met ophalen van een bestelling wordt in dit verband bedoeld het op de kaart zetten van een vooraf via internet besteld en betaald reisproduct of saldo. Dit is een eenvoudiger handeling dan een aanschaf bij een automaat, of het opladen van nog niet besteld saldo, want men hoeft geen product of bedrag meer te selecteren en niet meer te betalen. De reiziger plaatst de OV-chipkaart bij het roze OV-chipkaartlogo of bij sommige kaartlezers in de gleuf. Via het menu kan voor "product ophalen" worden gekozen en het product of saldo wordt via een beveiligde GPRS-verbinding of soms via de ADSL/glasvezellijn opgehaald van de centrale computer, de zogenaamde National Action List (NAL), en op de chip geladen.”
Bordensteker