Gratis studentenreisproduct als je op middelbare school zit en bijna 18 word?

Ik word in feb 18 en vraag me af of ik gratis kan reizen. Ik doe havo.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.8K

Antwoorden (1)

Nee, het Studentenreisproduct is echt alleen voor MBO en Hbo-studenten. Als scholier op het middelbaar onderwijs heb je hier geen recht op.

Je kunt wel mogelijk wel in aanmerking komen voor een tegemoetkoming in de schoolkosten, waarmee je bus- en treinkosten kan betalen. Deze tegemoetkoming krijg je als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, die te maken met je schooltype, leeftijd en nationaliteit. Zie hiervoor de bron.