Wat bedoelen ze met ''1 zone''?

Hai, ik wil een Ov-sterrenabonnement nemen maar snap niet wat ze bedoelen met: 1-ster = 1 zone. Ook weet ik mijn centrumzone niet. Ik woon in Haarlem en moet naar Haarlem station(3 haltes) en neem een bus naar school (ook 3 haltes) Ik heb de site bekeken en ben ook op 9292.nl geweest, maar begrijp het nog steeds niet. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga naar:
http://9292.nl/prijzen-en-abonnementen/stads-en-streekvervoer/abonnementen/randstad-noord-zone-abonnement En dan onderaan pagina klikken op de 1e "veelgestelde vraag" : hoe bepaal ik centrum zone etc... Vervolgens deze instructies volgen bij invoeren van je eigen reis op 9292.nl NB
Je kunt ook zones bekijken op zonekaart van Nederland (staat ook als link op voornoemde pagina) :
http://9292.nl/gimmage/N2/SixColsIndented/Zonekaart_9292.pdf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk uit! In veel regio's zijn de ster-abonnementen afgeschaft maar zijn die abonnementen wel nog te vinden op oude pagina's. Haarlem, daar rijdt toch Connexxion? Dan zou je hier kunnen kijken:
https://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/?ProductType=Abonnement&OVChipkaartType=I&LeeftijdsGroepID=0&utm_source=homepage_connexxion&utm_medium=banner&utm_campaign=verlenging_abonnement En anders op de website van de vervoerder die in Haarlem rijdt, dat weet ik zo uit mijn hoofd niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de site van Connexxion staan de ster-abonnementen nog gewoon genoemd: http://www.connexxion.nl/abonnement-kiezen/173

Antwoorden (2)

Nederland is verdeeld in zones voor het openbaar vervoer. Met een ' 1 zone' kaart kun je alleen binnen die zone reizen; bij voorbeeld in het centrum van een stad. De buitenwijken en omliggende plaatsen behoren vaak tot andere zones; als je daarheen wilt, moet je een abonnement nemen dat geldig is voor meerdere zones. Vaak hangt bij stations (zowel NS als busstations) een kaart waarop te zien is welke haltes in welke zones liggen. de eerste bron geeft voorbeelden; de tweede de kaart van alle zones in Nederland.
Helpt dit antwoord je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het sterrenabbbonement gaat binnenkort wel weg zeggen ze dus zal je of op saldo moeten reizen of met een ander abbonement als je met htm reist moet je dan ook een htm abbonement nemen