Boete voor reizen zonder vervoersmiddel (studenten OV vergeten) bij de GVB, kan ik hem declareren?

Ik heb een boete gekregen van de GVB omdat ik mijn studenten OV vergeten was en ik geen kaartje had gekocht. Is het mogelijk om de boete te declareren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, je was op dat moment namelijk niet in bezit van ee geldig reisproduct want je had hem niet bij.
als je wel een kaartje had gekocht had je deze wel kunnen declareren. Let wel op: dit kan slechts 1 keer per jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een link hiervan? Ik kan alleen vinden, dat je recht op een vergoeding hebt, als je de kaart niet hebt kunnen activeren buiten je schuld om, omdat dit niet buiten eigen schuld om is gebeurd, lijkt het me niet mogelijk het kaartje vergoedt te krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.studentenreisproduct.nl/declaratieregels.aspx staan de algemene regels maar ik het het inderdaat niet vind als je je kaartje vergeten bent. Bij mij stond dat in het boekje toen ik de studenten ov kreeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dankjewel in ieder geval! Dan ga ik mijn boete van 37,80 voor een ritje van 2 minuten in de metro maar eens overmaken.. argh