Ik ben vergeten mijn ov abbonoment uit te checken, wat gebeurt er nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat even weten of er inderdaad extra geld af is geschreven, ik ben hier wel benieuwd naar als je een zoneabonnement hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee er is helemaal niks af!

Antwoorden (2)

Nu betaal je het instaptarief voor die reis. Dus voor de bus vier euro, of voor de trein tien of twintig euro. Het hangt er dus vanaf hoe lange afstand jij hebt overbrugd om te weten of dit een dure reis was of dat het meevalt. Je kunt te veel betaalde kosten terugvragen bij het OV-bedrijf met een claim- of restitutieformulier.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar er stond niks op mijn ov ga ik dan de min in? Het was een rit van 3 haltes omdat ik net was overgestapt en er staat geen geld op omdat ik een zone abbonoment heb
Amadea
10 jaar geleden
Bij in- en uitchecken met een zone-abonnement wordt bij de vervoerder waar jij dat abonnement bij hebt geen saldo van de kaart afgeschreven. Maar bij in- en uitchecken bij een andere vervoerder wordt automatisch saldo of een ander reisproduct gebruikt. Kijk even op de website van de vervoerder wat de onkosten zijn, en om eventueel het restitutieformulier te downloaden.
Reddie
10 jaar geleden
Die restitutie kun je vergeten. Er zijn zo verschrikkelijk veel mensen die wel eens vergeten uit te checken dat ze sowieso geen personeel genoeg hebben om dat allemaal te regelen.
Bovendien kun je nooit bewijzen (je hebt namelijk niet uitgechecked) tot waar je gereisd hebt.
Je restitutieformulier komt rechtstreeks in het ronde archief.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had laatst na een kort treinritje vergeten uit te checken. Ik kreeg bij het treinloket een telefoonnummer wat ik heb gebeld en ze waren toch vrij snel met het teveelbetaalde terug te storten. Dus het kan wel.
En ze hebben gewoon aangenomen aan de telefoon dat ik uit was gestapt op het station wat ik aangaf.
Er gaat 4 euro extra af, dit kun je online weer terug innen door aan te geven dit vergeten te zijn en waar je toen bent uit gestapt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Vergeet het maar. Je kunt nooit bewijzen (je hebt namelijk niet uitgechecked) tot waar je gereisd hebt.