Hoe komt de Fyra in Nederland?

De Fyra werd in Italië gebouwd voor Nederland en België. Hoe krijgen ze die in Nederland? Slepen door een dieselloc, een binnenvaartschip, op een vrachtwagen of nog op een andere manier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Hoe kwam die, bedoel je!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu is het de vraag: hoe verdwijnt hij weer uit Nederland.

Het beste antwoord

Ze werden gesleept.
Op 28 april 2009 kwam de eerste hogesnelheidstrein in Nederland. De trein die maximaal 250 km/uur kan rijden werd gebouwd door AnsaldoBreda in Italië. Bij Arnhem kwam hij Nederland binnen en werd daarna gesleept naar het onderhoudsbedrijf Watergraafsmeer (Amsterdam), dat speciaal gebouwd is voor onderhoud aan hogesnelheidsmaterieel. De trein was formeel nog niet toegelaten op het Europese spoorwegnet, en hij werd daarom gesleept door een hulplocomotief.
Amadea