Wat te doen als je opgelicht wordt door taxichauffeur?

Wat te doen als taxichauffeur in plaats van met kortste route je naar huis brengen gaat gelijk naar snelweg en gaat met grote cirkel om rijen om extra kilometers te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Direct klacht neerleggen bij het taxibedrijf, de taxicentrale van die plaats en de gemeente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon een realistisch bedrag betalen voor de rit en daarbij aangeven dat het ook korter kon.
Een eventueel conflict zou via de politie opgelost moeten worden en deze kan dan beoordelen of je gelijk hebt. Maar meestal beseffen dergelijke oplichters hun fout en kiezen ze eieren voor hun geld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een conflict situatie zal de politie in eerste instantie partij kiezen voor de taxichauffeur daar het een civiele procedure betreft. Bij niet betalen kan men zelf overgaan tot het arresteren van de passagier, taxichauffeur heeft gegarandeerd een smoes klaar zoals passagier vroeg zelf om deze route te volgen.
Antoni
11 jaar geleden
Het is helemaal niet de taak van de politie om "partij te kiezen"! De politie moet conflicten oplossen! Een professionele politieagent kiest geen partij, maar zoekt een oplossing voor het conflict!! Ook is er op dat moment nog helemaal geen sprake van een procedure, civiel of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je niet moet betalen maar een reëel bedrag