waarom rijden er nu alleen een paar treintypen zoals Denhaag centraal - venlo met een icm bd + e-loc ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet meneer/mevrouw een spreekbeurt doen over treinen en is hij/zij te lui om zelf informatie op te zoeken?

Antwoorden (1)

De BDS rijtuigen ( ICR ) die door een loc worden getrokken of geduwd, worden alleen ingezet op trajecten waar niet hoeft te worden ontkoppeld / bijgeplaatst , trajecten die lang zijn en waar het reizigers aanbod redelijk constant is gedurende de hele reis. Dan zijn er nog een aantal eisen : op alle haltes moeten 10 rijtuigen met een loc kunnen passen ( maximale spits samenstelling ) .

In de praktijk voldoen alleen de trajecten Venlo - Den Haag en Roosendaal - Zwolle aan deze eisen .

Vroeger voldeed ook het traject Haarlem - Maastricht aan deze eis, maar door het vervallen van het traject Heerlen - Eindhoven ( - Den Haag) een aantal jaren geleden , rijden de intercity's van Amsterdam / Utrecht naar Maastricht / Heerlen , nu gecombineerd , met Dubbeldekkermaterieel. In Sittard wordt ontkoppeld , dat gaat niet met BDS + loc.