Wat moet ik nou precies doen voor mijn studenten ov-chipkaart?

Zoals jullie waarschijnlijk gehoord hebben moeten studenten overstappen op de ov-chipkaart. Dit is nu al een complete chaos omdat ze er simpelweg nog niet klaar voor zijn. Echter binnenkort moet ik toch met het openbaar vervoer en ik snap er niets meer van. Ik heb ooit een kaart gekregen maar is dat ding geldig of sturen ze me een nieuwe op? Ik schijn een abonnement op te halen moet je die eerst ergens aanvragen of "staat die al klaar" en hoe kan ik aangeven dat ik een weekend-OV wil in plaats van een week-OV? Ik ben al naar zo'n apparaat geweest en stak mijn kaart er in maar hij deed niets. Ik zie door de bomen het bos even niet meer dus kan iemand die het al gedaan heeft mij even simpel uitleggen wat ik moet doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik mijn ov-jaarkaart in zo'n apparaat stopte, kon ik mijn reisproduct ophalen. En de keuze maken tussen week en weekend. Ik heb echter al van vele gehoord dat het bij hun niet lukte. Geen idee hoe je het anders zou moeten doen...

Het beste antwoord

Aangezien ik niet weet wanneer je je kaart hebt ontvangen, vertel ik eerst hoe je een kaart aanvraagt:

Vraag eerst een Studenten OV-Chipkaart aan, dat kan op de site in bron 1. Bij het aanvragen van dit abonnement wordt er gevraagd of je een weekabonnement of een weekendabonnement wilt hebben.

Vanaf het moment dat je de Studenten OV-Chipkaart hebt:

Je week- of weekendabonnement staat niet automatisch op je Studenten OV-chipkaart, je moet daar zelf voor zorgen. Je kunt je abonnement activeren vanaf twee weken voordat je recht op studiefinanciering ingaat. Je kunt met het studentenreisproduct reizen vanaf het moment dat je recht op studiefinanciering ingaat. Het activeren van je kaart, wordt ook wel het ophalen van je reisproduct genoemt.

Je kunt je week- of weekendabonnement snel en
eenvoudig ophalen bij een van de ophaalpunten.
In de tweede bron vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Zo haal je je
studentenreisproduct op.

Als je reisproduct is opgehaald, en je op dat moment studiefinanciering ontvangt, kan je met je Studenten OV-Chipkaart reizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op http://www.studentenov-chipkaart.nl/hoe-werkt-het-ophalen-van-je-studentenreisproduct vind je een hele handige demo van hoe het abonnement kan worden opgehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die heb ik al gevonden maar daar word ik helaas niet veel wijzer van. Zoals ik al zei het apparaat doet niets!