Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Je kunt op een kaartjesautomaat van de NS controleren of het reisproduct op jouw OV-chipkaart staat. Als dat product nog niet geactiveerd is, dan kun je dat direct alsnog doen. Een andere methode: probeer in te checken op een willekeurig station, als dat werkt dan heb je kennelijk een geactiveerd reisproduct op de kaart staan. Als je dan nog niet op dat moment wilt reizen dan kun je na 3 minuten bij dezelfde paal weer uitchecken, dan wordt het afgeschreven startbedrag weer bijgeschreven. Krijg je de melding dat je niet ingecheckt wordt dan moet je bij een automaat of bij het loket het reisproduct laten activeren. Het activeren is noodzakelijk om jouw keuze tussen 1e of 2e klas reizen vast te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan je vragen bij het informatieloket op het station, of aan een conducteur op een trein. Want zij hebben zo'n scanapparaat waarmee dat gecontroleerd kan worden.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat bij een conducteur op de trein doet, ben je al langs het incheckpoortje gegaan en weet je dus al, of de kaart geactiveerd is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding