Waarom zit er soms blauw licht in de bus?

Bij sommige bussen zit van de chauffeur tot de achterste deur blauw licht en na de achterste deur tot het einde van de bus normaal wit licht. Ik heb het over het licht binnen in aan het plafon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Vermoedelijk kom je uit de Randstad :-)
Blauw licht zorgt ervoor dat aders slecht zichtbaar zijn. Het wordt junks hiermee onmogelijk gemaakt om zichzelf drugs toe te dienen middels een spuit ( de bus is tenslotte goedkoop en lekker warm). Hetzelfde verschijnsel zie je bijvoorbeeld ook op de toiletten in de grote stations.
De reden dat achter in de bus wit licht brandt heeft te maken met veiligheid. De buschauffeur zou anders door zijn binnen spiegel nauwelijk meer zicht naar achteren hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogen de junks dan voorbij de achterste deur gewoon hun gang gaan? vreemd....

Andere antwoorden (1)

Het is ook lekker rustig licht zodat je s'avonds niet hellemaal gek word van die felle lampen maar gewoon beetje moet kan zijn.