Wordt 2e Pinksterdag door de NS ook als zondag beschouwd?

Ik heb hier nog een kaartje waardoor ik in de 1e klas kan zitten met een 2e klas kaartje, maar deze is alleen op zaterdag of zondag geldig.. Dus ik vroeg mij af of deze vandaag ook geldig is, omdat dit een soort zondag is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Normaal gesproken houden ze de normale weekdagen aan. Feestdagen vallen er niet onder. Dit omdat er op deze dagen veelal extra gereisd wordt. Mocht je toch besluiten in de 1e klas te gaan zitten heeft een conducteur daar wel vaak begrip voor.
Maar dit is niet de bedoeling
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het staat niet specifiek vermeld bij de voorwaarden, wel dat je pas met de overige kaartjes na 9 uur mag vertrekken, net als op normale weekdagen (dus dan niet als zondagsdienst) Vraag anders de conducteur, volgend weekend is hij toch niet meer geldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. De NS bedoelt de benamingen zaterdag en zondag letterlijk. In andere gevallen kennen ze de term feestdag. Vaak staat in de toelichting dat een dienstregeling geldt voor zon- en feestdagen. Tweede Pinksterdag geldt als een feestdag, maar is geen zondag.
Amadea