Wat is het voordeligste als je elke dag met de bus naar school moet?

Hallo,
Ik ben 16 jaar en moet vanaf maandag elke dag met de bus naar school. Ik ga naar het mbo.
Wat is nou het voordeligste om elke dag net de bus te kunnen. Een maandkaart aanschaffen? Graag ook de plek waar ze het voordeligste vervoersbewijs verkopen.

Dankjewel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

OV-kaart is het goedkoopste. Telkens gewoon geld opzetten en klaar :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even kijken op www.ov-chipkaart.nl, binnenkort geld de kaart in heel nederland, dus het is wel verstandig om die op naam aan te vragen, en volgens mij is het ook al mogelijk om op die site een maandabbonement op je ov-chipkaart te laten zetten.
Zo niet, dan kun je bij de ns ook een abbonement aanvragen voor de bus (inclusief tram en metro).

Of bereken even op www.9292ov.nl wat je kosten per dag zijn als je gewoon geld op je ov chipkaart zou zetten.
Je kan namelijk precies van deur tot deur berekenen daar wat het met een ov-chipkaart kost.
die kosten keer 2 per dag (heen en terug), keer het aantal dagen in de maand dat je naar school moet.
Eindbedrag naast het bedrag van een maandabbonement leggen, en je weet hoe je voordeliger uit bent!

Succes!