kan je een 150cc crossmotor met scooter bewijs rijden?

Ik heb op markt plaat een mooie crossmotor gezien nu zit ik met de vraag kan je een 150cc of een 200cc Rijden met een schooter rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor, het KAN prima! Alleen MAG het niet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarnaast mag je met een deel van de crossmotoren sowieso niet op de openbare weg rijden. (Want geen kenteken en verzekering) Op een afgesloten privé terrein mag je wel weer zonder rijbewijs rijden.

Antwoorden (1)

Nee. Met een scooter rijbewijs mag je maximaal 50cc tijden. Vanaf 50cc is het officieel een motor en heb je rijbewijs A nodig.