als je een motor rij bewijs a1 hebt heb je dan een nieuw rij bewijs noding voor a2?

ik ben 17 jaar en ik wil volgend jaar een motor rij bewijs maar als ik een a1 rij bewijs heb genomen heb ik dan een nieuw rij bewijs nodig voor een a2 en a3?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zodra je 2 jaar in het bezit bent van rijbewijs A1, mag examen afleggen voor categorie A2. Je zult na het behalen van dit examen een nieuw rijbewijs aan moeten vragen bij het gemeentehuis.

Nadat je dit rijbewijs (A2) twee jaar hebt mag je weer naar het CBR om examen te doen voor categorie A (wat jij A3 noemt).

Je mag, indien je de leeftijd van 24 jaar bereikt hebt, direct examen doen voor categorie A. Maar als je dan categorie A2 niet 2 jaar bezit, zul je alle onderdelen opnieuw moeten doen (theorie, Avb en avd)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet ik als ik over ga naar a2 en a3 weer opnieuw betalen? Zo ja hoeveel kan dat gaan kosten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je opnieuw examen gaat doen voor die categorieën zul je ook opnieuw de examenkosten aan het CBR moeten betalen. (En eventueel aan de rijschool) Daarnaast zul je na elk behaalde categorie een nieuw rijbewijs aan moeten vragen. De exacte bedragen zijn afhankelijk van de rijschool die jij kiest, het aantal lessen wat je nodig hebt en de gemeente waarin je woont.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Momenteel kost het praktijkexamen verkeersdeelneming €105. Dit is het examen wat je over moet doen om van A1 naar A2 te gaan en later van A2 naar A Dus je bent aan CBR-kosten kwijt
A1: 25,55 (theorie) + 54,- (AVB) + €105 = €184,55
A2: €105
A: €105
Totaal: €394,55 Hier komen nog bij: 3x kosten aanvraag rijbewijs (per gemeente verschillend)
Kosten die de rijschool rekent voor de lessen, gebruik motor en het reserveren van een examen.