ik heb mijn linkerteen gebroken maar ligt niet in het gips ofzo enkel in wat verband, mag ik zo met mijn motor rijden als ik in mijn laarzen geraak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat de verzekering doet, als jij een ongeluk veroorzaakt met een gebroken teen. Het zou zo kunnen zijn dat ze dan niets vergoeden. Wel iets om na te gaan vóór je het gaat proberen.

Antwoorden (5)

De schakelvoet. Tja, het mag best. Mits jij de motor onder controle hebt. Ik zou zeggen, ga even oefenen, dan kom je er snel genoeg achter en kan je bepalen of je het verantwoord vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal mogen, maar waarom zou je het risico nemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laarzen aan zal nog wel lukken, maar ze weer uit te trekken zal heel pijnlijk, zoniet onmogelijk zijn.
Maar wettelijk gezien mag het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is een stevige schoen of laars goed voor jou gebroken teen .
Maar alleen het aan en uit trekken zal wel een probleem opleveren .
Als je probleemloos de motor kan besturen is dat geen probleem. En het is niet onveilig als je eventueel wat minder schakelt (alleen een beetje slecht voor je motor en het klinkt nogal knullig). Schakelt je motor soepel?

Voor jou lijkt me van belang of je inderdaad je laarzen nog wel uit krijgt zonder van je graatje te gaan. En als het schakelen geen zeer doet? (heb je een verstevigde neus op je laarzen zodat de druk verdeelt wordt bij het schakelen?).
Welke teen heb je gebroken? Als het je kleine teen is lijkt het me niet zo'n probleem, maar je grote teen lof een van de middelste tenen lijkt me heel erg onhandig (en pijnlijk!!).

Veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij mag je willens en wetens met een gebroken teen niet rijden je bent verantwoordelijk voor je eigen daden maar de verzekering dekt de kosten niet als je een ongeluk krijgt terwijl je weet dat je teen gebroken is en het dus niet veilig is om te rijden. ook al kun je wel in je laarzen ik zou het niet doen. je zal maar een ongeluk maken en er is letsel bij dan vergeef je jezelf nooit meer..