Bij motoren die in england rijden, zit het gas dan aan de rechter kant ipv links?

Je zwaait dan met je rechterhand naar andere motorrijders.
En zwaaien en Gasgeven gaat niet zo makkelijk met één hand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat het alleen maar om het zwaaien? lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar wel een leuke bijkomstigheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de wet hoor je ten alle tijde je handen aan het stuur te houden, dus zwaaien naar andere motorrijders mag eigenlijk niet. Dus het maakt niet uit dat het gas rechts zit.

Het beste antwoord

Ook op het vaste land zit het gas rechts. Dit is bij alle motoren gelijk. Het stuur naar rechts verplaatsen in auto's
wordt gedaan omdat je anders niet langs je voorganger kunt kijken bij inhalen. Dit is op de motor niet van toepassing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb eens kort opgezocht hoe je moet schakelen met een motor. Daar zeggen ze duidelijk dat de linkse hendel je koppeling is en je rechtse voor de voorrem. Dus denk ik wel dat dit een universele standaard is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens moet je volgens de wet altijd 2 handen op je stuur hebben en mag je dus helemaal niet zwaaien. Ik weet natuurlijk niet of dat zo is in het VK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou als jij voorbij komt zal ik met twee handen aan het stuur rijden.
Motorrijders die zwaaien altijd als ze elkaar tegemoet komen, er zal geen. Agent zijn die daarvoor gaat bekeuren, de politie zwaait overgens ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom kan dit verbod er nog wel zijn. Hoe vaak claxonneren we wel niet naar een vriend of bekende, terwijl het alleen maar mag bij dreigend gevaar. Krijg je daar ook een bekeuring voor?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe geeft een politie agent het stop teken?:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We wijken een beetje af.
De vraag is niet of het wel of niet toegestaan maar of het zo is.
We kunnen ook reageren dat we niet door rood mogen rijden.
Bij de les (vraag) blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whaha, het is alleen maar een voorbeeld om aan te duiden dat het wel gedaan wordt, terwijl het misschien niet mag. Je begint zelf al met een reactie wat helemaal niet bij de vraag hoort! Dus dat bij de les blijven kan hoogstwaarschijnlijk beter toegepast worden op jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi jjaron. Je snapt het waarschijnlijk niet helemaal, of beter gezecht, helemaal niet. Maar mijn reactie die bij mijn vraag hoort is ter verduidelijking. Als het gas in england rechts zit, zoals dit het geval is, is het dus moeilijk zwaaien naar elkaar. Dit verduidelijkt de vraag alleen maar.
Een Engelse motorfiets is, wat betreft bedieningselementen, geheel gelijk aan een exemplaar uit landen waar rechts gereden wordt.
Alleen de koplamp kan iets anders afgesteld zijn wanneer er een deel in het glas zit dat de berm extra aanlicht.
Bij personenauto's en trucks zit alleen het stuur aan de andere kant, de pedalen zitten wel in dezelfde volgorde en de versnellingen lopen ook van links naar rechts op.
Verschil zijn koplampen en de spiegels, die zitten ook ook omgekeerd, bij een truck o.a. te zien aan dodehoek spiegel.
De spiegel aan de stuurkant heeft een andere optisch verkleinende werking dan die aan de passagierskant.
De koplampen worden zo ingesteld dat de berm aan de passagierskant extra licht krijgt.