Scooter op mijn naam zetten zonder rijbewijs?

Hallo iedereen,
ik heb een scooter op het oog die ik heel graag wil gaan kopen, allen heb ik mijn bromfiets rijbewijs nog niet!
kan ik tog de kenteken op mijn naam zetten?
ik heb gezocht op de website van rdw maar niks gevonden..

mvg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Nee dat gaat niet want je moet je rijbewijsnummer invoeren bij de tenaamstelling.Zet hem gewoon zolang op je pa zijn naam.

Toegevoegd na 3 minuten:
heb effe gezocht en het kan wel als je een uitreksel van het bevolkingsregister meeneemt naar het postkantoor.
Die kun je bij de gemeente halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rijbewijs nummer?? nee dat is gewoon je BSN. staat ook op je ID.
en nooid niet op naam van een auder zetten. bij de meeste verzekerings maatschapijen kan je dan niet verzekeren als het niet op je naam staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okee maar ik heb dit nooid nodig gehad voor een verzekering af te sluiten. :). maar het klopt wel van het tenaamstellings bewijs:)
+ hou je tegoed xD

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, geen probleem, en je kunt hem ook al verzekeren. Alleen erop rijden......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk wel dat dat kan,wij hebben namelijk een tijd terug een motor op naam gezet terwijl we nog geen motorrijbewijs hadden,
houd er ook rekening mee dat je m ook moet verzekeren ook al rij je er niet op,op de verzekeringspapieren komt dan wel een clausule bij op te staan dat je er niet op mag rijden omdat je geen rijbewijs hebt,of je moet m schorsen