Mag een accu e-bike, de Bosch 400W steeds onder de lading blijven?

Mag een accu Bosch 400W steeds onder de lader, er zijn in goed 6 maanden 2 accu's kapot gegaan. Ik laad hem op als hij leeg is en na 7 jaar is hij nog goed terwijl de accu's van een kennis nog geen 3 jaar oud zijn, en er zijn nog twee andere accu's kapot. Ze komen thuis en steeds onder stroom zetten gaan ze daar kapot van? Er zijn dus 4 accu's in 6 maanden kapot.

4 jaar geleden
in: Fietsen
1.8K

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet zo best. Dat kun je lezen op deze betrouwbare website:
https://qwic.nl/elektrische-fiets-accu/
4 jaar geleden
Accu’s gaan het langste mee wanneer je ze tussen 10 en 90 % houdt. Elke dag je accu met bijvoorbeeld 60% power weer naar 100 % laden verkort de levensduur.