Hoeveel kinderen mag ik maximaal vervoeren in een bakfiets?

Is hier wetgeving voor? Ik ben namelijk een bakfiets aan het bouwen!
Indien ik trapondersteuning wil gebruiken met meer dan 0,25kW, dan wordt het gezien als bromfiets...mag ik dan nog steeds kinderen vervoeren en hoeveel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.5K

Het beste antwoord

Passagiers

De voorschriften voor het meenemen van passagiers zijn dezelfde als voor fietsers. Sedert 1990 betekent dat dat kinderen tot acht jaar een doelmatige zitplaats moeten hebben met steun voor handen, voeten en rug. Tot 1990 was het aantal passagiers beperkt tot één (of twee kinderen onder tien jaar).

Op een brombakfiets mag één passagier worden meegenomen, en die moet achter de bestuurder zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kinderen mogen wel voor de bestuurders zitten. Maar dan moeten ze met een driepuntsgordel of in een maxicosi zitten.