Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je het beste nieuwe handvaten op het stuur van een fiets?

met lijm? met water? met talkpoeder?
Ze moeten er makkelijk omheen gaan, maar daarna natuurlijk wel goed vast gaan zitten.
Of gewoon met geweld (blokje hout met hamer) erop zien te krijgen?
Ik heb ze net pas gekocht, dus nog niet geprobeerd.
Is het trouwens handvaten of handvatten? ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het stuur goed ontvetten op de plaats waar de handvatten moeten komen, insmeren met solutie (je weet wel lijm om banden mee te plakken), en erop schuiven. Paar uurtjes laten drogen.

Dat werkt uitstekend en laat bij warmte niet los. Regelmatig zo bevestigd, succes..!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zelf heb ik het metaal ruimmet luim ingesmeerd en de handvaten kort met een verfbrander verhit om eea soepeler te maken. Daarna de boel geplaatst en de overtollige lijm weggehaald. Geen probleem verder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorige week kocht ik nieuwe en die werden er ook voor mij opgezet. Hij sneed de oude met een mesje eraf. Nieuwe spoot hij aan binnenkant in met spuitlijm. Een Uur lang kon ik ze draaien en daarna muurvast
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is handvaTTen en de rest heb je al van de anderen gehoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de niewe handvaten even in (kokend) water warm maken. Nu is het rubber soepel. Snel om het stuur schuiven en laten afkoelen. Zo vast als een huis.
(soms wil het ook wel door ze er gewoon op te wringen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding