Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik achter de kleurcode voor mijn sparta fiets uit 2007?

De dealer heeft mij verteld dat het gaat om de kleur "legend blue", het nummer 649 hoort er ook bij. Nu wil ik de spatborden opnieuw spuiten in dezelfde kleur maar ik kan nergens de kleurcode vinden.

Wie kan mij helpen?

Toegevoegd na 3 minuten:
De lokale verfdealers kunnen mij niet helpen, hun meetapparatuur past niet op de spatborden want die zijn niet vlak genoeg.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Fietsen
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Door het bij de fabriek zelf na te (laten) vragen.
Gezien het deelantwoord van de dealer lijkt me dit nu iets om verder bij de fabriek na te vragen, onder vermelding van de kleurnaam en dat nummer 649 dat je al van de dealer hoorde.

Op de website van Sparta lees ik namelijk op de contactpagina: “Wanneer je een vraag hebt over je fiets, over bijvoorbeeld garantie, leveringstijden en service, dan kun je het beste contact opnemen met de dealer waar jouw fiets gekocht is. De dealer is namelijk het eerste aanspreekpunt voor vragen.
Wanneer je toch een vraag aan Sparta hebt, vind je misschien al snel je antwoord bij de veelgestelde vragen. Staat het antwoord er niet tussen, neem dan contact op met Sparta via het contactformulier.”:

Bij de veelgestelde vragen staat dit onderwerp niet vermeld.
Dus kun je de vraag stellen via het contactformulier: https://www.sparta.nl/contact .
Het lijkt me praktisch om daarbij uit eigen beweging alvast meteen óók het framenummer van uw fiets te vermelden, en hier https://www.sparta.nl/controle-voorrem vond ik daar een nuttige aanwijzing over (ook al betreft het in dit geval waarschijnlijk niet zo’n recente e-bike).
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding