Door veel te oefenen ;)

Net als "jongleren" is het omhoogtrekken van je voorwiel tot een bepaalde hoogte en je evenwicht bewaren een kwestie van oefenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar voren leunen, niet te hard gaan, trappen, naar achteren leunen, als je de hoogte bereikt hebt waar je voelt dat je naar voren kan vallen, maar ook naar achteren, probeer daar te blijven door als je voorwiel naar beneden gaat hard te trappen, en als je teveel naar achteren gaat stopt met trappen (eventueel licht remmen).
Als je teveel naar achteren gaat, spring je met je voeten van je trappers af, houd je het stuur van je fiets vast, en schop je een beetje je fiets naar voren als je van je trappers af springt. Het gaat uiteindelijk om "het gevoel van balans" bij deze dingen. Het kan zijn dat het heel erg lang duurt voordat je hem kan, en dat hij daarna ineens heel goed gaat.
Als je wilt weten hoe je eraf moet springen, tik dan in op youtube: world record manual bmx, en kies het eerste filmpje.
Het is natuurlijk niet het wereldrecord manual (een manual is een wheelie zonder te trappen) maar je ziet wel mooi hoe je van je fiets af moet springen aan het eind.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel zal het proberen
het belangrijkste is ook het simpelst: gewoon veel oefenen
het is ook belangrijk dat je behoorlijk langzaam gaat, je fiets in een lage versnelling zet, en vlak nadat je je voorwiel optrekt met een ferme ruk aan het stuur hard trappen
zorg dus dat je weet met welk been je begint met trappen en dat die trapper naar schuin/omhoog/voor staat

nadat je aan je stuur trekt naar achterleunen en afzetten op je trapper

het is makkelijk om staand te beginnen en bij het naar achter leunen op het zadel zit (beter evenwicht/lager zwaartepunt)